7 كليد براي يك كسب وكار خانوادگي موفق

اغلب كارآفرينان و كساني كه به جاي كار در اداره در خانه كار مي‌كنند جاهاي دورافتاده‌اي كه توسط كامپيوترهاي گران‌قيمت احاطه شده و داراي تجهيزات پيشرفته اداري و امنيتي است را انتخاب مي‌كنند. آن‌ها مشترياني با تمايلات ناشناخته هستند پس حق دارند تا براي كاركردن تا ساعت‌هاي متمادي در منزل اقدامات ايمني فراواني را اعمال كنند شما نيز مي‌توانيد جهت جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي از جانب مشتريان افراد مشكوك و حتي دزدان نكات زير را رعايت كنيد .
1- در غلاف باشيد: آدرس دقيق منزلتان را هرگز بر روي كارت‌هاي تبليغاتي‌تان چاپ نكنيد شما مي‌توانيد يك صندوق پستي را اجاره كرده و جهت مكاتبات از يك صندوق پستي استفاده كنيد. استفاده از وب سايت راه مطمئن‌تري است اگر بسته‌هاي قابل حملي نيز مي‌خواهيد بفرستيد فقط يك شماره تلفن كافي است .

2- قبل از باز كردن در بر روي افراد مشخصات شخصي افراد را مورد بررسي قرار دهيد . اگر فردي را مشكوك و غريبه دانسته‌ايد هرگز با او وارد معامله نشويد و اجازه ورود او به محل كارتان را ندهيد .

3- هرگونه قرار ملاقات اوليه با مشتريان، فروشندگان، تجار را در محيط‌هاي خارج از منزل و دفتر كارتان بگذاريد. مكان‌هايي مانند رستوران‌ها، كافي شاپ‌ها، كتابخانه‌ها، و يا اداره يكي از دوستانتان جاهاي خوبي هستند. اين مسئله باعث مي‌شود تا در طول اين مدت كاملا شناخت خوبي نسبت به او پيدا ‌كنيد و اگر طرف را چندان خونگرم نيافتيد مي‌توانيد به راحتي به او بگوييد محلي براي چنين ملاقاتي نداريد و اگر مجبور به پذيرايي از او در خانه شديد او را مستقيما به دفتر كارتان هدايت كنيد و مشتري را از دستيابي به فضاهاي خانه محدود كنيد .

4- هنگامي كه در دفتر كارتان نيستيد خود صحنه نمايش كامپيوترتان را كم كنيد تا نورهاي منعكس شده توسط آن در شب باعث جلب توجه نشود. مطمئنا نور ساطع‌شده توسط كامپيوتر باعث مي‌شود ديگران به خصوص دزدان حدس بزنند كامپيوتر در اتاق شما وجود دارد پس احتمال وجود ساير تجهيزات اداري نيز وجود دارد .

5- دفتر كارتان را از لحاظ ساختار راحتي و فاكتورهاي انساني (ارگونوميك) بررسي كنيد، از صندلي‌هاي راحت استفاده كنيد، ميز كارتان نيز همچنين، حتي خوب است از تلفن بي‌سيم استفاده كنيد. مطمئن شويد بدن شما راحت است، بيش از اندازه كشيده يا خميده نمي‌شود و عضلات پشت گردن شما فشاري را تحمل نمي‌كنند .

6- فعاليت‌هاي خانگي و تجهيزات آن را تحت پوشش بيمه‌اي قرار دهيد به نمايندگي يكي از شركت‌هاي بيمه سر بزنيد و قراردادي را كه طي آن مسئوليت مشتريان و فروشندگان وسايل و تجهيزات آن را برعهده مي‌گيرد تنظيم و امضا كنيد .

7- همواره آرام و خونسرد باشيد اگر اشخاصي در ملاقات اوليه شما را ناراحت كردند فقط در صورتي به قرار ملاقات‌هاي بعدي آن‌ها پاسخ مثبت بدهيد كه اين قرار در فضاي باز و عمومي انجام بپذيرد و در صورت عدم رضايت شما به راحتي و بدون مشكل قراردادهاي خود را با طرف به حالت تعليق درآوريد البته احتياط بيش از حد توانايي كاري و حرفه‌اي شما را به عقب مي‌اندازد و نتيجه آن كاملا مشخص است . ساخت با كيفيت پايين و كاهش توليد .
منبع: روزنامه تفاهم

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله


تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله